Ⅰ. 서론
현대인들은 매일 다양한 매스미디어의 홍수 속에서 살아가고 있다. 매스미디어 중에서도 최고의 파급력을 가진 매체는 단연 방송이 아닐까 싶다. 방송은 대중에게 많은 영향을 미치는 매체로, 높은 인기를 구가하는 TV프로그램에는 소위 뜨는 이유가 있다. TV프로그램에 소구요소를 적절히
Challenges 2.
Building An Audience
Building Quality Visitor Experiences
Visitor Demand
방문객 수요 조절 방안
티켓 판매와 입장 시간 조절
방문객이 줄을 길게 서게 하여 새로운 진입을 억제
특정 그룹에 대한 입장료 할인
한가한 날 예매 취소 요금 부가
평일 저녁 시간을 위한 이벤트와 프로그램 개발
방문객
audience. 2) an increase in the entertainment demands of 18-34 year olds. 3) and a continuation of spending on leisure among baby boomers (35-64). Aggregate spending on entertainment is concentrated in the middle-age groups, whose income is peaking at the same time leisure may be relatively scarce.
Triad: amusement, entertainment, recreation leisure activities
Amusement : it consists of divers
Audience
1) Primary Audience - 온라인 공중
2) Secondary Audience - 방문고객, 언론인
3) Special Audience - 지역주민
4. Audience Objectives
1) 홈페이지나 SNS를 통해 몰 내의 행사에 대한 적극적인 홍보를 해서 방문의 가능성을 높인다.
2) 매장에서는 아이파크몰 고객 응대 서비스의 질을 높여 기존고객들의 지속적인
Empathy
People feel empathy for adult members (father) & Kids
Most of audiences remember their childhoods.
Also, they become to understand their parents mind.
Modeling
Audiences want to imitate members’ behaviors
Audiences think that members’ specific behaviors are nice, so they want to do those specific behaviors.