and defeat.
First, I will show how Wordsworth, in thephilosophical tradition of John Locke, tries to reestablish his internalized selfhood through poetic, somewhat ritualistic acts ofremembering andpurification. Then, I will show that Shelley follows the tradition of Jean-Jacques Rousseau and thus his selfhood is presented through a poetics offorgetting andpurgation in The Triumph of Lif
종교적 저술은 다음과 같다. 말년에 아널드는 그의 평생의 지속적인 관심거리이고 진정한 핵심을 이루는 종교 문제를 다루어 〈성 바울로와 신교 St. Paul andProtestantism〉(1870)․〈문학과 독단 Literature and Dogma〉(1873)․〈하느님과 성서 God andtheBible〉(1875)․〈교회와 종교 Last Essays on Church and Relig
ofoffice)을 제거하기 위함이었다(vii).
토마스 아놀드(Thomas Arnold)의 아들 매튜 아놀드(Matthew Arnold)는 무질서와 혼란 억제의 중요성에 대해서 곰곰이 생각해 본 후에 다음과 같이 말하였다:
나에게 이러한 행동규칙은 실제로 유전적이다. 나의 아버지가 40년도 더 전에 쓰신 미출판 편지 중 한편에서,
the English group과 the German group으로 나누기도 한다. 前者의 분류는 High German語에 엿보이는 음변화를 근거로 한 것이다. 고지(High) 또는 저지(Low)라는 말을 쓴 것은 지리상의 편의성 때문인데, High German Group語 대신에 South German, Low German語 대신에 북부 North German이란 용어를 쓰기도 한다. High German語는 8세기초
and All"
(2) Edgar Allan Poe(1809-1849)
"The Raven", "Annabel Lee"
(3) Walt Whitman(1819-1992)
I-VI of "Song of Myself", "When Lilacs Last in the Dooryard Bloom'd"
(4) Emily Dickinson(1830-1886)
"After great pain, a formal feeling comes--", "I heard a Fly buzz--When I died--"
-19세기 영국시-
(1) WilliamBlake(1757-1827) : "The Chimney Sweeper"
from Songs of Innocence