Ⅲ. 메츠의 구조주의 영화기호학
1) “Film Language: A Semiotics of the Cinema”(1967) Christian Metz, “Film Language : A Semiotics of the Cinema”, The UniversityofChicagoPress,1991 이하 FL이라 칭한다.
메츠는 “영화언어란 무엇인가?”라고 질문하면서, 영화언어와 랑그와의 비교를 통해 기호학적 관점에서 영화언어에 대
of mind)’이 된다(Gardner, 1985; Stillings, Weisler, Chase, Feinstein, Garfield, & Rissland, 1995). 인지과학의 연구 대상인 마음은 각종 정보를 획득, 저장, 인출, 변형 및 활용하는 복합적인 정보처리 기관(체계)으로서 그 속에 우리의 세계가 반영되어 있는 하나의 소우주이다. 따라서 마음의 본질을 이해하기 위해서는 세
discourse in Global media & Terrorism에 근거하면 근본적인 해결방안이 아닌 정부의 임시방편적 대응이라고 볼 수 있다. 즉 Dyson은 사회 내의 폭력, 살인 사건들이 미디어의 폭력적인 내용에 의해 형성되는 수용자들의 삶의 방식과 사고에 밀접한 관계가 있다고 보고 미디어의 폭력성을 정책적으로 규제하는 것
Discourse as Communicative event
Discourse structure = communication
+ personal, social properties of hearer& speaker
Coherence sentence
Sentence structure
+ a textual dependence of syntax and semantics
-> depending on
our knowledge & beliefs
Comprehension
Personal models and differences
different interpretation of a news
But, thes
2. Main discourse
2.1 highrises building builds through some process.
Good new construction method of constructions and systematic construction order are required in plan as building which cause particular condition that is different from universal condition preservation and administration side design and space-time in general building and with use.
In highrise building systematic and basic