Education
00 UNIVERSITY, 2017-2019, 00, MA
Master of Foreign Language Education / GPA: 3.8
00 UNIVERSITY, 2012-2016, 00, BA
Bachelor of English Education / GPA: 3.93
Working Experiences
00 KOREAN MEDICINE ASSOCIATION, KOREA, 2023
- Translator for the meeting with the Government office of 00 province
00 UNIVERSITY, 00, 00, 2021~2023
- Full-time lecturer in English and Korean language
Media)
▷ 교육 매체, 교수 미디어
․ 개념 : 교수-학습 과정에서 교육목표를 효과적, 효율적 그리고 매력적인 방법으로 달성할 수 있도록 교수자와 학습자간의 학습에 필요한 커뮤니케이션 및 일련의 사항을 도와주는 다양한 형태의 매개 수단 또는 제반 체제를 의미한다. 따라서 교수매체란 교수
Educational—active engagement in problem solving (Twitter, engaging audience Q&A)
Escapist—immersion providing a respite from real life and work (parks, games)
Esthetic—immersion in cultural experiences (art, nature)
Passive entertainment occurs when people simply absorb an experience through their senses without much participation; this occurs when viewing
Ⅰ. 서론
교육 개혁은 학습자 중심 교육을 표방하면서, 학습자의 자기 주도적 학습, 수행 중심의 평가 등에 그 초점이 맞추어져 있다. 정보기술을 교과 수업에 적절히 활용한 정보기술 활용 수업은 교수-학습 방법을 개선시키고 나아가 학생들의 정보기술 능력도 함양시킬 수 있을 것이다.
자기 주도
Ⅰ. 서론
프로젝트 학습이란 소규모 집단의 학습자들이 공동으로 하나의 주제를 가지고 오랜 시간 동안 다양한 방법과 계획을 세워 주제를 해결해 나가는 학습을 말한다. 프로젝트 학습법은 16세기 유럽의 건축학에서 발생한 후 진보주의의 영향을 많이 받았고 Kilpatrick이 ‘The Project method'라는 주제