Ⅰ. 비디오와 인터액티브비디오
인터액티브 비디오 시스템은 사용하는 매체에 따라, 또는 컴퓨터의 역할이나 상호작용의 정도에 따라 다양하게 구성될 수 있고 개발환경 역시 다양하다. 다음에 각 구성 형태 및 사용 환경과 개발 환경을 제시해 본다.
1. 비디오 테잎 이용 시스템
컴퓨터와 VCR을
I. Introduction
I understand cyber culture within the conceptual framework. As a wide social and cultural movement, I have outlined in this essay, that is closely linked to advanced information and communication technologies, their emergence and development and their cultural colonization.
Ⅰ. 개요
21세기는 디지털(digital) 시대 또는 사이버(cyber) 시대라 한다. 이는 산업화시대에 비하여 인간의 활동이 지리적, 물리적, 시간적으로 제한을 덜 받고 상호간에 더욱 밀접한 인간 관계가 이루어짐을 의미한다. 그리고 인간간의 교류가 더욱 밀접해 짐에 따라 상호간에 영향을 주고받는 범위와 정
The international latin language (B.C. 75 – A.D. 1500) was replaced by the more civilized English language in the Middle Ages, though it defeated the Greek language. The latin was at the time barbaric and immoral, compared to the Dark language of English written in the Bible and the narrative and lyric literatures. The International English Language since A.D. 1000 has been developed into
Digital이다. 문화컨텐츠를 디지털화하면서 DigiLogue 문화상품의 시대가 열리고 있다. 문화와 디지털의 절묘한 조화는 문화산업의 새로운 부가가치를 양산할 뿐만 아니라 새로운 형태의 문화를 재창출하게 된다.
우리나라는 문화의 보고이다. 이를 이해하고 소화할 수 있는 문화의식, 소양이 우선되어야